Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hypersnabb bok från Hyper Island

Publicerad: 11 Juni 2012, 08:59

Hyper Island kommer ut med bok som skrivits på tre timmar av 20 byråledare.

Foto: Bokomslag.

Hyper Island har gett ut den första boken i serien Write the book on it. Boken, Rabbit or roadkill: AD Agency Leaders write the book on speed, består av nära 100 sidor och har skrivits på tre timmar: – Samhället förändras även om människor vill hålla i bromsen och det gäller att hitta sitt eget förhållningssätt till detta, säger Erika Petersson, relationsmanager på Hyper Island.


Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Den snabbast skrivna boken.

Det har varit målet när ThinkLA och 4As  inlett ett samarbete med Hyperisland som har utmynnat i en bok som har  skrivits på cirka tre timmar – Rabbit or roadkill: Ad Agency Leaders  write the book on speed.

Upplägget innebär att 20 vd:ar vid olika reklambyråer satt sig ned tillsammans för att skriva en bok om just hastighet.

Den amerikanske författare Stephen King är känd för att skriva otroligt snabbt, men det kan inte ens vara i närheten av detta?
– Det är den kollaborativa kraften som ligger bakom detta, säger Erika Petersson, relationsmanager på Hyper Island.

Kan  du ta gift på att det inte var massa förberedelser och sådant som ni inte räknar in i de tre timmarna?
– Vi har inte förberett någonting  annat än att vi har tagit fram en modell för workshopen och layouten för  själva boken. Men hastighet  är ju ett ämne som berör alla, säger  Erika Petersson.

Filsofen Ladislaus Horatius drog i nödbromsen  till X2000 för ett antal år sedan och hans förklaring var att han ville  få folk att stanna upp lite. Varför måste allt gå så snabbt?
– Det handlar inte riktigt om det, utan det här är ett ämne som berör alla  och som man måste relatera till i vardagen, både som organisation  och individ, säger Erika Petersson.

Hon menar  att den digitala tekniken medför att vi förändrar vårt beteende och att  det är upp till var och en hur man förhåller sig till denna utveckling:
– Man måste våga stanna upp och reflektera, men  samtidigt kan man inte blunda för det som sker och hur det påverkar till  exempel kundbeteenden, arbetssätt och affärsmodeller, säger Erika Petersson.

Hur går blundandet ihop med snabbheten?
– Samhället förändras även om människor vill hålla i bromsen, säger Erika Pettersson.

Varför är snabbhet viktigt i reklambranschen?
–  Det finns inget självändamål i att agera snabbt om det inte finns en koppling till affärsmålen. Men man kan inte blunda för att världen  förändras och då måste man möta den utvecklingen, säger Erika Petersson.

Think  LA är en branschorganisation som grundades 2006 för att marknadsföra  Los Angeles som det ledande centret för att kreativitet och innovation.

4A är en nationell branschorganisation för reklambranschen och har 1 200 medlemsföretag.

Boken finns här.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Hyper Island

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.