Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hypnotisk kampanj uppmärksammar Brooklyn Brewerys första alkoholfria öl

Publicerad: 11 december 2018, 12:07

WDW Creative-kampanjen ska marknadsföra Special Effects, New York-bryggeriets första alkoholfria öl.


Ämnen i artikeln:

SnaskWDW CreativeReklam

Konkurrensen mellan alkoholfria öl blir allt tuffare då trenden fortsätter att växa, och exempelvis Coop och Ica uppger att försäljningen ökat med mer än 40 procent de senaste året. Nu lanserar även Brooklyn Brewery sin första alkoholfria öl, och för att stå ut ur mängden släpps i dagarna en hypnotisk reklamkampanj i samband med att Special Effects landar på Systembolaget. Reklamkampanjen är utformad av WDW Creative i samverkan med produktionsbolaget Snask samt mediebyrån IUM och lanseras i digitala medier och i utvalda magasin.

– Specialeffekter görs ju oftast i datorn nuförtiden, men här är allt filmat på riktigt och byggt för hand. Det hantverksmässiga är väldigt viktigt för Brooklyn Brewery och något vi verkligen ville få fram, säger Jon Bergsman på WDW Creative, i ett pressmeddelande.

– Vårt mål var att konsumenten inte skulle veta att de drack alkoholfri öl när de drack vår produkt. Vi ville verkligen att avsaknaden på alkohol skulle vara sekundär till upplevelsen, och att smaken och aromen skulle vara vad de är vana vid från hantverksöl.Vi har arbetat med det här projektet under en lång tid, och det är väldigt spännande att äntligen komma ut på marknaden. Alla reaktioner vi har fått har varit väldigt positiva, så vi är glada att kunna utöka antalet tillfällen vi kan vara med våra fans, kommenterar Eric Ottaway, vd på Brooklyn Brewery.

Arbetsgrupp:

WDW Creative:
Johanna Behrer, Projektledare
Jon Bergsman, creative director
Marcus Bellafesta, copywriter/strateg

Produktionsbolag: Snask
Mediebyrå: IUM

Ämnen i artikeln:

SnaskWDW CreativeReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.