Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 april 2012, 11:12
Hyresgästföreningen introducerar en ny kampanj på måndag som lyfter fram medlemmarna och deras engagemang för sitt och andras boende:
– Vi vill lyfta fram berättelser som visar att det lönar sig att engagera sig och att vi tillsammans kan göra skillnad, säger Barbro Engman, förbundsordförande för Hyresgästföreningen i en kommentar
Hyresgästföreningen har arbetat internt med ett nytt berättarkoncept som lyfter fram det positiva som sker inom organisationen:
– Det finns en otrolig kraft och initiativförmåga bland de boende runt om i landet, säger Barbro Engman.
ANR BBDO ligger bakom kampanjen. Enligt byråns planner, Maria Sandberg, vet många att Hyresgästföreningen arbetar med rättvisa hyror och juridisk rådgivning, men nu vill man en gång för alla lyfta fram engagemanget i boendet samt den starka kraft som ändå finns i en folkrörelse
Den nya kampanjen drar igång på måndag.
Hobbyfilm är produktionsbolag och regissör är Oskar Bård.
Siten är gjord av Deasign.
Karl-Johan Byttner