Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hyresgästföreningen väljer Le Bureau

Publicerad: 11 februari 2013, 10:04

Gustav Sehlstedt.

Foto: Arkivbild.

Det blir Le Bureau som ska ratta Hyresgästföreningens kommunikation framöver. Upphandlingen som har pågått under vintern är nu avgjord.


Ämnen i artikeln:

HyresgästföreningenLe Bureau

– Det känns spännande att inleda ett nytt samarbete med Le Bureau. Det har varit en tuff upphandling med flera framgångsrika och duktiga byråer inblandade men till slut kändes valet av Le Bureau självklart, säger Karin Hagman, Hyresgästföreningens kommunikationschef, i en kommentar.  

Tidigare arbetade Hyresgästföreningen med ANR BBDO, men i pitchen föll de för Le Bureaus framgångsrika kampanjer med bland annat Skolverket och Nationella hiv-rådet.
– De har dessutom under processens gång visat stor förståelse och respekt för hur arbetet i en idéburen folkrörelse bedrivs. Le Bureau arbetar med förhållningssättet att reklam ska aktivera och engagera människor. Bra kommunikation ska väcka känslor, säger Karin Hagman.  

Le Bureaus vd Gustav Sehlstedt är kundansvarig på det nya uppdraget:
– Det här är ett komplext och angeläget uppdrag som kräver okonventionella lösningar - det är med andra ord ett uppdrag som passar oss utmärkt. Vi är stolta och glada över att Hyresgästföreningen har valt oss.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.