Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hyresgästföreningens valkampanj

Publicerad: 23 november 2009, 07:53

Hyresgästföreningen vill hetsa i gång valfebern redan nu för att få upp bostadspolitiken på agendan inför riksdagsvalet.


Ämnen i artikeln:

HyresgästföreningenKampanjer på GANR BBDO

ANR BBDO har gjort Hyresgästföreningens kampanj ”Bygg framtiden” som ska gå under ett år från och med nu. Syftet är att få politiker att uppmärksamma att många unga efterfrågar en egen lägenhet.
– 216 000 ungdomar i Sverige saknar en egen bostad. En halv miljon förstagångsväljare röstar i nästa val. Det är tillräckligt många för att påverka ett valresultat, säger Pontus Karlsson, projekt­ledare på ANR BBDO.

För att illustrera hur många unga människor det rör sig om har man byggt torn av 216 000 pizzakartonger och lika många flyttkartonger.

I första skedet är målgruppen politiker och kampanjen börjar i morgonpress och specialtidningar som Dagens Samhälle samt på utomhuslägen där många politiker rör sig. Senare fortsätter den i dagpress, tv, digitala medier och pr-kampanj mot en större målgrupp.

Fakta

Kund: Hyresgästföreningen
Byrå: ANR BBDO
Produktionsbolag: Adamsky
Uppdragsgivare: Karin Hagman och Jörgen Strandberg
Arbetsgrupp: Andreas Lönn ad,  Sara Kolbäck copy, Pontus Karlsson projektledare, Jacqueline Nyman produktionsledare, Marie Wanberg final art, Anna Jensen planner, Petrus Olsson fotograf, Adamsky

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.