Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag24.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Hysén dragplåster i Aftonbladet-kampanj

Publicerad: 7 November 2011, 13:27

Glenn Hysén blir dragplåster när Aftonbladet lanserar prenumerationspaket för sina ”Sportbiblar”. Den som ger bort en prenumeration kan skicka ett digitalt presentkort i form av en film med fotbollslegendaren – se den här nedan.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSvensson reklambyråGlenn Hysén

Aftonbladet sjösätter i dag en ny kampanj för att lansera sitt nya prenumerationspaket för Aftonbladets Sportbiblar. Den som ger bort en prenumeration på ”biblarna” kan skicka ett digitalt presentkort i form av en film. Huvudperson i filmen är Glenn Hysén.

– Vi ville utnyttja den styrka vi har digitalt för att skapa en stark säljdrivande kampanj för en printprodukt, säger Peter Nelander, Affärsutvecklare Aftonbladet, till Resume.se.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Svensson och webbyrån Delorean och kommer uteslutande att köras i Aftonbladets egna kanaler.

– Det är en viral kampanj och vi hoppas att den ska få spridning i sociala medier samt i våra egna digitala kanaler.

Här ovan kan du se filmen med Glenn Hysén.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.