Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 November 2011, 13:27
Glenn Hysén blir dragplåster när Aftonbladet lanserar prenumerationspaket för sina ”Sportbiblar”. Den som ger bort en prenumeration kan skicka ett digitalt presentkort i form av en film med fotbollslegendaren – se den här nedan.
Aftonbladet sjösätter i dag en ny kampanj för att lansera sitt nya prenumerationspaket för Aftonbladets Sportbiblar. Den som ger bort en prenumeration på ”biblarna” kan skicka ett digitalt presentkort i form av en film. Huvudperson i filmen är Glenn Hysén.
– Vi ville utnyttja den styrka vi har digitalt för att skapa en stark säljdrivande kampanj för en printprodukt, säger Peter Nelander, Affärsutvecklare Aftonbladet, till Resume.se.
Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Svensson och webbyrån Delorean och kommer uteslutande att köras i Aftonbladets egna kanaler.
– Det är en viral kampanj och vi hoppas att den ska få spridning i sociala medier samt i våra egna digitala kanaler.
Här ovan kan du se filmen med Glenn Hysén.
Christian Ström