Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hysteri när Sarah Jessica Parker höll hov i Cannes

Publicerad: 16 juni 2014, 11:29

Sarah Jessica Parker på presskonferensen på Cannes Lions.

Foto: Magnus Helander.

Här gästar Sarah Jessica Parker Cannes Lions. I pressrummet var trängseln massiv när Sex and the City-stjärnan höll hov för journalisterna.


Sarah Jessica Parker är en av de internationella världsstjärnorna som i år ger Cannes Lions extra stjärnglans.

Hon har gjort sig mest känd som huvudkaraktären Carrie Bradshaw i HBO:s succéserie Sex and the City (1998-2004) och de efterföljande långfilmerna.

I dag gästade hon ”reklam-VM” och talade tillsammans med Cosmopolitans chefredaktör Joanna Coles på temat ”Fashion, sex, celebrity and character”.

När hon sedan gjorde entré på presskonferensen skapade hon hysteri när journalisterna flockades runt henne med frågor.

Hon fick bland annat svara på hur hon tror att Sex and the City skulle te sig om den skulle sändas i dag, hur hon anser att kvinnor framställs i reklam och sina egna tankar om kreativitet.

Även om medielandskapet ser annorlunda ut i dag än för 10-15 år sedan tror Sarah Jessica Parker att serien skulle stå sig lika bra i dag eftersom relationer och bra storys alltid berör. Distributionen och paketeringen hade varit en annan, tror hon, men huvudingredienserna i innehållet är fortfarande i dagens läge starkt.

Hon tycker att det finns problem med hur kvinnor framställs i reklam, men lyfte fram goda exempel och hyllade bland annat Doves prisbelönta kampanj ”Real Beauty Sketches” som går emot utseendehetsen.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.