Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

I Bredbandsbolagets framtidsvision kommer strömmad musik från duschkranen

Publicerad: 5 Maj 2017, 11:32

Acnes nya kampanj för Bredbandsbolaget visar de problem som kan tänkas uppstå i framtidens uppkopplade hem, om du saknar framtidssäker fiber.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklamkampanjAcneFramtidBredbandsbolagetFramtidenReklamfilm

Bredbandsbolagets nya kommunikation börjar i till synes analoga hem och i analoga fenomen som, inom en kort, skulle kunna bli uppkopplade. Budskapet tar ett större grepp kring vad uppkopplade smarta hem innebär, och slår ett slag för Bredbandsbolaget när fler saker belastar fiberanslutningen och routern blir uppkopplade.

– Utvecklingen inom uppkopplade saker i hemmet går otroligt fort samtidigt som valet av leverantör, eller för den delen villafiber-leverantör, görs extremt sällan. Kategorin för fast uppkoppling har senaste åren drivits främst av att visa vad snabb uppkoppling kan möjliggöra. Men vill man försäkra sig om att det val man gör ska hålla i många år framöver så finns det fler parametrar än hastighet som är avgörande, säger Andreas Hallgren, projektledare på Acne i ett pressmeddelande.

– Vi ville fokusera på vardagliga saker och hur fruktansvärt frustrerande det kommer vara med ett risigt nät i framtiden, när även dessa är uppkopplade. Du vet när du kollar Netflix idag och den där illbattingen till laddningssymbol dyker upp. Då vill du ju bara sula ut datorn genom fönstret. Tänk dig då att ha ett svajigt nät när i princip allt runt omkring dig kommer vara uppkopplat. Det blir ganska många besök från glasmästaren. Det är utgångspunkten i denna idé, säger Anton Bolin och Svante Pårup, kreatörer på Acne i en kommentar.

Duschen är den första filmen som släpps inom en serie av filmer. Kampanjen går ut i tv, online, sociala medier och print.

- Våra kunder upplever en utmaning i att göra ett hållbart val som utvecklar deras uppkopplade hem. De vill att allting bara ska funka, och har höga förväntningar på sin fasta anslutning. I vår nya kampanj fokuserar vi på våra kunders behov och kommande utmaningar, säger Sara Hallsund på Bredbandsbolaget.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Bredbandsbolaget – Sara Hallsund, Susanne Sahlström Nygren, Stina Dornbos.

Byrå: Acne – Markus Bjurman, creative director. Anton Bolin, art director. Svante Pårup, copywriter. Andreas Hallgren, projektledare. Malin Marklund, produktionsledare. Pernilla Loeb Holter, grafisk designer.

Produktionsbolag: Folke Film – Tobias Bergman, regissör. Hampus Gunnarsson, producent. Postproduktion: SWISS

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.