Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ibeyostudio startar eventavdelning

Publicerad: 7 augusti 2013, 12:21

Pauline de Sera och Marcus Kollberg

Den Stockholmsbaserade PR-byrån Ibeyostudio startar nu upp en separat eventavdelning. Byrån breddar sitt utbud genom att erbjuda renodlade eventproduktioner, både inom B2B och B2C.


Ämnen i artikeln:

Ibeyostudio

Ibeyostudio har under de senaste åren vuxit och tagit sig an allt större uppdrag och kunder, främst inom strategisk PR. Eventproduktion har sedan byråns start varit den andra grundpelaren inom verksamheten.

Nu har man tagit beslutet att starta upp en separat eventavdelning inom bolaget och har i samband med det rekryterat Pauline de Sera som har ett förflutet från bland annat Mafioso PR.

– Jag har följt IBEYOSTUDIO under en längre tid och tycker att de gör väl genomförda aktiviteter. Det känns roligt att få vara en del av denna nysatsning, och jag tog mig an uppdraget då jag känner att jag kan vara med och tillföra någonting till gruppen, både på en personlig och professionell nivå, säger Pauline de Sera.

Under de senaste månaderna har byrån redan genomfört flera större eventprojekt för kunder som Samsung och Pernod Ricard. I nuläget arbetar man bland annat med produktioner för Redken och Kérastase, samt ligger i förhandling med ett antal andra varumärken.

– Jag har haft den här typen av expansion i tankarna länge, och just nu känns det helt rätt i tiden, säger Ibeyostudios grundare Marcus Kollberg. Jag ser en rad fördelar med vårt kunnande inom både event och PR, något som ger oss chansen att erbjuda kunder en större helhetslösning.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Ibeyostudio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.