Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ibland är mobilen bättre

Publicerad: 25 Juli 2008, 07:40

Aftonbladet vill locka fler att läsa tidningen i mobilen. Om två veckor startar kampanjen som ska visa att mobilen nästan alltid är bättre. Kampanjen är signerad Grand.


”Aftonbladet i mobilen – Nästan lika bra som tidningen” så lyder copyn i Aftonbladets kommande kampanj. Kampanjen kommer framförallt att gå utomhus och i print med start vecka 32.

– Med kampanjen vill vi säga att det här är ett bra sätt att läsa Aftonbladet på. Sedan kan man säkert dra sin egen slutsats om att det finns platser där man har tillgång till mobilen men inte alltid till tidningen, säger Lars Ragnå projektledare på Grand.

Kampanjen kommer att gå under en månad utomhus och i Aftonbladets egna medier. Utomhus ligger fokus på större städer.

– Möjligen kommer man att upptäcka att några av de saker man vant sig vid att kunna göra med en papperstidning är lite svårare att göra med Aftonbladet i mobilen, säger Cilla Ardhall produktionsledare på Grand, i en kommentar.

Aftonbladet nya medier

Uppdragsgivare: Johan Åsén affärschef mobilt
Byrå: Grand
Arbetsgrupp: Henrik Levahn copy, Jörgen Lindqvist ad, Zonny Billgren original, Cilla Ardhall produktionsledare, Lars Ragnå projektledare
Foto: Bohman & Sjöstrand

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.