Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

ICA Banken driver med samtidens krångel i TBWA:s nya koncept

Publicerad: 9 Augusti 2019, 08:23

"Livet har aldrig varit krångligare – Skaffa åtminstone en enklare bank" är budskapet när TBWA lanserar ICA Bankens nya kommunikationskoncept där man placerat driften med samtiden i en historisk miljö.


Ämnen i artikeln:

ReklamTBWA

I det nya kommunikationskonceptet "Lätt som en plätt" vill ICA Banken via att man anpassar sig för kundernas behov och sänker trösklarna i använandet. TBWA har tillsammans med banken tagit fram både strategi och koncept. Den nya kommunikationen är ett resultat av en drivkraftsanalys som gjordes 2018/2019.

I ett pressmeddelande skriver ICA Banken att enkelheten är en del av bankens DNA, en position bolaget vill förstärka. Enkelheten ska genomsyra såväl organisation, som produkt och kommunikation.

TBWA valdes till ny reklambyrå i slutet av förra året och i byråns första film i konceptet tar man med sig tittarna till en historisk miljö och raljerar över den laktosfria, allergiska, symbolbesatta och rentav krångliga tiden vi lever i.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.