Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

ICA och SvFF kampanjar för HBTQ-frågan

Publicerad: 25 Juni 2018, 10:27

Foto: Pressbild

I samband med Sveriges match mot Tyskland lyfte ICA och SvFF HBTQ-frågan, med budskapet om att "alla ska få älska vem man vill". Reklamfilmen som sändes i halvlek kunde bara ses på tv en gång.


Ämnen i artikeln:

ICAReklamKampanjSvFF

Sedan 2016 har SvFF fokuserat på mångfald med satsningen "Alla är olika - olika är bra". ICA har varit involverade i satsningen som syftar på att inkludera alla inom fotbollen oavsett nationalitet, etniskt ursprung, religion, ålder, kön, sexuell läggning och funktionsvariation.

I samband med Sveriges match mot Tyskland lyfte man HBTQ-frågan, för att uppmärksamma att alla ska kunna känna sig trygga i att vara sig själv under idrottssammanhang.

– Att ICA i sin film väljer att synliggöra ett viktigt ämne – HBTQ-frågan och rätten att få älska vem man vill – betyder väldigt mycket. Fotbollen ska vara öppen för alla, oavsett vem du är. Det är det initiativet Alla är olika, olika är bra handlar om. Vi är både glada och stolta över att ICA valt att stötta vårt arbete med sin insamling, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare Svenska Fotbollförbundet, i en kommentar.

Även om reklamfilmen bara rullade en gång på tv så går den fortfarande att ta del av här:

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

ICAReklamKampanjSvFF

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.