Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

ICA populärast i Sverige på Youtube

Publicerad: 10 december 2013, 14:08

Här är Youtubes sammanställning över de mest populära reklamfilmerna i Sverige i november – Ads leaderboard.
Ica fortsätter ligga i topp.


Youtube säljer numera reklamplats genom konceptet TrueViews. Det innebär att tittarna själva får välja vilka reklamfilmer de vill se och inte se. Annonsörerna betalar bara för de visningar där tittarna har valt att se innehållet.

I topp ligger, liksom på första listan som presenterades förra månaden, ICA:s och byrån Kings populära reklamfilmskoncept som har pågått i mer än tio år.

– Jättekul att se att ICA, som är en av Sveriges största tv-annonsörer, fortsätter att aktivt använda Youtube. Denna månad har de fått över
500 000 visningar, vilket är fantastiskt på så kort tid i ett så litet land som Sverige, säger Peter Nordlöv, Head of Creative på Youtube i Sverige.

Han fortsätter:

– Att KappAhls film 50 Shades of Grey och Need for Speeds 6 minuters långa racing epos fått väldigt många visningar förvånar inte. Mer förvånande, men väldigt roligt, är att Baileys väldigt snygga och välproducerade film Christmas Nutcracker tagit sig upp på topplistan denna månad.

Topp 5 i Sverige:

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.