Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

ICA släpper hundratals giffar från reklamsåpan

Publicerad: 28 Maj 2019, 09:11

Giffar har blivit ett av internets mest använda medium. Nu försöker ICA hitta ytterligare en plats i kundernas vardag genom att lansera 100 giffar från sin 18 år långa reklamsåpa.


Ämnen i artikeln:

ICAReklam

Filformatet .gif är på intet sätt nytt, tekniken togs fram redan 1987. Samtidigt finns det få medium och uttryckssätt som är lika populära på internet 2019. De senaste åren har meme- och gif-kulturen fullkomligt exploderat, något som lett till att alltfler varumärken vill ha en del av kakan. På den svenska marknaden har exempelvis Absolut Vodka i samarbete med byrån Sebton tagit fram giffar som förra året prisades i Cannes Lions.

Nu lanserar även ICA ett 100-tal giffar från sin populära reklamsåpa. Flera av giffarna är inspirerade av andra populära giffar och memes. Precis som Absolut Vodka har ICA valt att samarbeta med världens största .gif-plattform Giphy.

Se giffarna här.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ICAReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.