Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

ICA-Stig gör comeback

Publicerad: 17 december 2007, 12:00

ICA-Stig är tillbaka i rutan.
I nya reklamfilmen, som har premiär i dag, kommenterar han fusket.


Reklamuppehållet som varat i en dryg vecka har kostat ICA cirka 1 miljon kronor i bokad reklamtid, enligt branschbedömare.

I och med Uppdrags Granskning avslöjande om ICA:s fusk med köttfärs avbröt marknadschefen Magnus Wikner all tv-reklam med omedelbar verkan.

Men efter en dryg veckas upphåll är det alltså dags för ICA-Stig att göra comeback i rutan.

Är krisen över nu för ICA?
– Det här är något som lever kvar, som många har funderingar på. Men ur är det dags att fokusera på hur vi ska säkerställa att det inte får ske igen, säger Magnus Wikner, marknadschef på ICA.

TV-reklamen hänvisar också till ICA:s hemsida där man sammanställt material om krisen.

Filmen spelades in i slutet av förra veckan och gjordes klar i helgen. Den börjar sändas idag, måndag. Förutom TV4 och Kanal 5, som ICA har gått i tidigare, har företaget även köpt reklamtid i Viasat-kanalerna. Filmen går fram till och med torsdag.

– Vi går även i Viasat-kanalerna för att säkerställa räckvidden under den här korta tiden, säger Magnus Wikner.

Efter torsdag återgår ICA till sina ordinarie reklamfilmer som har ett jultema med anknytning till Röda Korset Kram-kampanj.

Under uppehållet har ICA skänkt sin reklamtid till Röda Korset och deras Kram-kampanj. Kostnaden för ICA uppgår till 1 miljon kronor netto, enligt branschbedömare som Resume.se talat med.

Bernt Hermele

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.