Reklam
ICA-Stig ratar webben
Publicerad: 11 november 2011, 10:09
Här får Posten draghjälp av ICA-Stig. Matvarukedjan gör ett mastodontutskick av kundtidningen Buffé i två olika upplagor till nästan 4 miljoner hushåll med hjälp av en skräddarsydd DR-tjänst från Posten.
MH
Magnus Helander
ICA vill värva fler ICA Kort-kunder och har därför kompletterat
sitt vanliga Buffé-utskick med en specialutgåva till hushåll som inte
får kundtidningen idag.
– Posten har stor expertis när det gäller att ta fram skräddarsydda
direktreklamlösningar. Den här lösningen bygger på en avancerad
registermatchning i kombination med hanteringen av den enorma volym
som ska delas ut på en och samma dag. Utskicket av Buffé kombinerar
direktreklamens styrkor som är selekteringen och relevansen i form av
de personanpassade erbjudandena, säger Stefan Lundström, chef Reklam
och Medier på Posten.