Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

ICA vårdade succén

Publicerad: 1 december 2011, 15:03

ICA vinner 100-wattaren i kategorin Långsiktig Varumärkesvård. Man gör det för kampanjen "Att vårda en succé", signerad King.


Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Juryns motivering:

”Årets pris i Långsiktig varumärkesvård går till en aktör som  visat prov både på hur man först bygger upp ett starkt varumärke och  sedan verkligen också vårdar sitt varumärke över tiden. Konceptet bakom  det här varumärket har idag så stor acceptans bland oss konsumenter att  siffror nästan blir överflödiga som bevis för att det fungerar. Gång på  gång lyckas man överraska med nya  infallsvinklar utifrån ett och  samma kreativa koncept; ett koncept som klarar av att följa säsonger,  fånga upp aktuella händelser och som till och med får oss att fundera  lite extra över vad det är för slags fördomar vi bär med oss genom  livet. En enig jury har därför idag, nästan på 10-årsdagen av konceptets  lansering och 400 filmer senare, utsett en värdig vinnare av årets  100-wattare i Långsiktig Varumärkesvård.”

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.