Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 1 april 2014, 08:35
King och ICA passar på dagen till ära, det vill säga den 1 april 2014, att skoja till det rejält om Google Glass och kommer nu med sin egen variant – ICA Glasses.
”Med ny teknik kommer nya möjligheter. Säg hej till ICA-glasses.”
Så lyder budskapet från ICA i deras 1 april-kampanj.
ICA Glasses gör det inte bara möjligt att registrera köp genom ett enkelt klick på skalmen, utan erbjuder också ett intuitivt gränssnitt som ger konsumenten matinspiration.
Man även göra en nätt huvudvridning och begära assistans från ICA-anställda i butiken. Glasögonen kontrollerar även hjärnans impulser så att man blir sugen på en viss produkt.
Den kanske mest avancerade funktionen är nog ändå att ICA-Stig plötsligt dyker upp i form av ett hologram mitt under en middag med tända ljus.
– Får jag rekommendera påskmust bara sju kronor, säger ICA-Stig.
Karl-Johan Byttner