Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Icona Pop i Justdoit-kampanj

Publicerad: 23 September 2014, 13:50

Sportjätten Nike drar igång en rad kortfilmer och digitala aktiviteter under september för att inspirera kvinnor över hela Europa till att leva efter Justdoit. Den holländska handikappidrottaren Marlou van Rhijn ingår i kampanjen, men även den svenska duon Icona Pop.


Ämnen i artikeln:

Nike

"If you believe there´s nothing. Absolutely nothing you can´t do. Join us."

Det är budskapet i Nikes nya Justdoit-kampanj för att förena kvinnor i Europa att nå sina mål.

Nike menar att en ny generation av kvinnor håller på att växa fram. Dessa stiger upp tidigt på morgonen och springer både snabbare och längre för att bli så bra man bara kan.

Nike inledde första halvåret med We own the night för att utmana kvinnor att uppleva träning utöver det vanliga.

Nu kör man igång en Justdoit-kampanj med framstående atleter som Marlou van Rhijn och popduon Icona Pop.

Nike menar att Icona Pop förkroppsligar epitetet "Just do it" genom att man både är orädda och rebelliska.

"Oavsett om de står på scen eller tränar i gymmet, missar Icona Pop aldrig en chans att leva efter "Just Do It"-andan från löparklubb till nattklubb.", skriver Nike i en kommentar.

Nike ska även anordna en Nike Training Club, NTC, och Nike Running-utmaningar för att skapa verklighet av "Just Do It" på ett innovativt sätt.

Här man kan läsa mer om initiativet.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Nike

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.