Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Identity Works värvar internationell kvartett

Publicerad: 28 oktober 2013, 09:04

Identity Works växer och har under året tagit in ett antal nya kunder under året. För att möta de internationella kundernas behov har man rekryterat fyra nya medarbetare med internationell profil.


Ämnen i artikeln:

Identity Works

Bland de kunder som Identity Works har tagit in återfinns bland annat Svensk Fastighetsförmedling, Primus och Waxholmsbolaget.

På internationella kundsidan jobbar byrån med bland annat Arla, Oriflame, Bambuser och det amerikanska språkutbildningsföretaget Rosetta Stone. De internationella uppdragen gör att man nu väljer att göra fyra rekryteringar med internationell profil.

– Varumärken är i högre grad globala idag och många av våra kunder agerar på en internationell marknad. Detta ställer krav på att vi vidgar perspektiven i vårt arbete och vi har valt att under den senaste tiden ta ett antal personer med internationell bakgrund, säger Bjarne Otterdahl, vd på Identity Works i ett pressmeddelande.

Scott Claridge  blir ny creative director på byrån. Han  kommer ursprungligen från London och har tidigare bland annat jobbade på Wieden + Kennedy i Amsterdam där han arbetade med varumärken som Nike, Coca-cola, Powerade samt Vodafone.

Candice Madrid-Dahlqvist får rollen som creative senior creative. Hon kommer från New York och har innan arbetat på Forsman & Bodenfors, Thehappycorp och BBDO i NY, Tommy Hilfiger i Amsterdam och Kirshenbaum Bond + partners i San Fransisco.

Nuno Coelho är en kreatör som kommer från Portugal. Han är utbildad som grafisk designer på IADE University och kommer senast från roll som designer på Lateral Branding i Barcelona.

Michella Monterosso  kommer från Italien och får rollen som kreatör. Hon kommer senast från ett jobb som grafisk designer på designbyrå i Japan.

– Med dessa rekryteringar vässar vi vår organisation ytterligare. Förutom att addera massor av erfarenhet och kompetens kommer våra nya kollegor även att addera ett värdefullt internationellt perspektiv I vårt arbete och in I vår kultur, säger Bjarne Otterdahl i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Identity Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.