Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Idun Minerals nya koncept ska tydliggöra bolagets nordiska ursprung

Publicerad: 6 Februari 2018, 09:16

I dag lanserar makeup- och hudvårdsföretaget Idun Minerals sitt nya kommunikationskoncept, framtaget av Brindfors. Det nya konceptet kommer att genomsyra varumärkets kommunikation i alla kanaler.


Ämnen i artikeln:

BrindforsJonas DahlquistReklam

Hösten 2017 gick Brindfors vinnande ur Idun Minerals pitch. Sedan dess har byrån jobbat med att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för Idun Minerals. Det nya konceptet syftar till att stärka Iduns nordiska ursprung med rena färger och naturliga insalg.

– Vi ville skapa ett nordiskt uttryck utan att fastna i en förlegad bild av hur en nordisk person ser ut. Därför lät vi naturen placera oss geografiskt, och modellerna visa den palett av utseenden som representerar befolkningen i dag, säger Rachel La Chenardiére, kreatör på Brindfors.

Idun Minerals grundades 2011 och har sedan dess distribuerat mineralkosmetik, framför allt via apotek. I dag är de etablerade på 14 marknader och lanserade i höstas en serie veganska hudvårdsprodukter.

– Vi har vuxit otroligt mycket de senaste åren och som svenskt varumärke på en internationell marknad blir det allt viktigare att lyfta vårt ursprung. I vårt nya koncept har vi valt att tydliggöra det nordiska, rena och naturliga, men med ett modernare uttryck än tidigare, säger Gabriella Sjödin, marknadschef för IDUN Minerals.

Arbetsgrupp Brindfors:
Rachel La Chenardiére, copywriter
Henning Wijkmark, copywriter
Henrik Almqvist, AD
Jonas Dahlquist, strateg
Cecilia von Uexkull, produktionsledare

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.