Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 februari 2014, 10:52
Sajten visafarg.se har publicerat ett manifest för IFK Göteborgs organiserade supportergrupper. Uppmaningen går ut på att öka uppmärksamheten kring klubben och skapa ett ”kokande Gamla Ullevi”. Dear Friends ligger bakom kampanjen.
Manifestet utgör startskottet på kampanjen ”Visa färg” som fokuserar på hemmapremiären mot Malmö FF den 7 april.
Supportergrupparna uppmanas att utföra såväl små som stora handlingar för att öka uppmärksamheten kring IFK Göteborg.
”Det ska inte undgå någon att Göteborg är Änglarnas stad. Det ska inte undgå någon att IFK Göteborg spelar match”, står det skrivet i manifestet.
Sajten www.visafarg.se är kampanjens plattform och ska fungera som en samlingspunkt för hela den blåvita rörelsen.
Föreningens reklambyrå Dear Friends ligger bakom kampanjen som har skett i samarbete med IFK Göteborgs supportrar.
– Det har gett oss värdefulla insikter och konkreta förbättringsförslag. Det här är en kampanj av supportrar – för supportrar, säger IFK Göteborgs marknadschef Andrej Häggblad Hristov i en kommentar.
Karl-Johan Byttner