Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

IFK Göteborgs nya kampanj: fansens känslor i 3D

Publicerad: 21 Mars 2016, 13:04

Känslor i blått och vitt med Tobias Hysén i IFK Göteborgs nya kampanj.

Foto: Pressbild

Genom sensorer som mäter puls och muskelspänningar ska supportrarnas känslor omvandlas till 3D-konst.


Ämnen i artikeln:

IFK GöteborgDear Friends

Den här säsongen tar IFK Göteborg hjälp av en 3D-artist för att skapa filmer och bilder av fansens känslor under en match. Sensorer ska mäta puls och muskelspänningar för att sedan bli konst i blått och vitt.

– Det här är vårt sätt att hylla supportrarna och samtidigt visa upp och lyfta den fantastiska stämningen på Gamla Ullevi, skriver Joakim Fjällgård, varumärkesansvarig på IFK Göteborg, i ett pressmeddelande.

De illustrerade känslorna kommer sedan att användas i årets marknadsföringskampanj och i annonseringen inför säsongens hemmamatcher.

– Fotboll och känslor går hand i hand. Blandningen av sport, teknik och konst är dessutom något vi tycker känns nytt och spännande, skriver Agnes Edin, Copywriter på Dear Friends & Shout som varit med och tagit fram konceptet.

På hemmapremiären den 6 april kommer fyra blåvita supportrar att ha på sig sensorerna, men redan nu har utrustningen testats på Tobias Hysén och blivit reklamfilm.

Sanna Wolf-Watz


Ämnen i artikeln:

IFK GöteborgDear Friends

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.