Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

IK Stockholm blir Guldnyckelns byrå

Publicerad: 6 oktober 2009, 10:14

IK Stockholm får uppdraget att marknadsföra årets upplaga av Guldnyckeln. Ett av målen är att bredda upptagningen.


Magnus Nyström.

DM-branschens egen Oscar-gala arrangeras för 28:e gången av Swedma.
– Guldnyckeln är en institution och det är något av en utmaning att ta sig an uppdraget. Framförallt vill vi locka fler kollegor från andra discipliner än direktmarknadsföringen eftersom vi tycker att skråtänkandet är förlegat – samtidigt är det viktigt att driva specialistkompetensen inom dm vidare, kommenterar Magnus Nyström, vd på IK Stockholm, uppdraget.

Guldnyckeln avgörs den 18 mars nästa år.
– Jag är väldigt glad att det är just IK Stockholm som kommer att arbeta med årets Guldnyckel. Två år i rad har de utsetts till Sveriges Bästa Byrå inom direktmarknadsföring och de visar regelbundet hur man kan utveckla den riktade marknadsföringen, inte minst som varumärkesbyggare, säger Mikael von Ekensteen, vd på SWEDMA, i en presskommentar.

IK STOCKHOLMS ARBETSGRUPP

Olof Uhlin, webb-ad; Magnus Wendel, art director; Oskar Lindström, creative director; Daniel Hofmann, planner; Caroline Edgren Richt, copywriter; Linda Tichy, originalare; Sofia Skeppar, produktionsledare; Therese Kaiser, projektledare; Magnus Nyström, vd.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.