Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ikano Bostad vill bredda innebörden av ett bostadsbolag

Publicerad: 27 November 2017, 12:21

I en ny reklamfilm framtagen av Chimney vill Ikano Bostad utmana sina konkurrenter om vad det egentligen innebär att vara ett bostadsbolag.


Ämnen i artikeln:

ChimneyReklam

Ikano Bostad har under flera år genomfört ett stort CSR-projekt med satsningar inom social hållbarhet för barn och ungdomar. I satsningen ingår gratis friidrotts- och fotbollsskolor, fritidsgårdar och läxläsning. Projektet Ikano Akademi har även jobbat för att hitta anställningar till arbetslösa ungdomar. Med projektet vill de utmana definitionen av vad ett bostadsbolag har för ansvar.

– Omtänk är vad som kännetecknar Ikano Bostad. Det är en kombination av omtanke och nytänk. Vi vill vara mer än ett bostadsföretag därför tänker vi om, tänker nytt och prioriterar inte bara livet i husen utan också runt om och emellan. Vi drivs av att hitta lösningar som förenklar människors liv. Det är vad vi vill visa med den här reklamfilmen, säger Stina Viktorsson, marknadschef på Ikano Bostad.

Reklamfilmen är framtagen av Chimney som den senaste tiden förflyttat sig mer mot content snarare än film. "Omtänk"-filmen kommer att gå i sociala medier och på bio.

– Med vår helhetssatsning på content och grund i produktion- och postproduktion är detta ett perfekt sätt för oss att jobba. Ikano Bostad är en drömkund för oss och vi är väldigt glada över att få ta del av deras modiga samhällsengagemang, säger Bo Thorp, nordisk chef över affärsområdet Content på Chimney.

Arbetsgrupp:

Beställare:
Stina Viktorsson - Marknadschef, Ikano Bostad
Susanne Thuresson - Creative Director, Ikano Bostads inhousebyrå
Markus Olsson - Art Director, Ikano Bostads inhousebyrå
Jenny Dynesius - Digital strateg, Ikano Bostad

Byrå: Chimney
Projektledare och produktionsledare: Fanny Cygnaeus
Kundansvarig projektledare: Markus Forchhammer
Creative: Eric Severin
Regissör och producent: Michel Megherbi
Digital producent: Oskar Jämtander
Ljud: Ellinor Nilsson
Grade: Oskar Larsson
Flame: Mikael Pettersson
Motion graphics: Ayman Alkassab

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ChimneyReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.