Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ikea ger fritidsgård ansiktslyftning

Publicerad: 15 november 2012, 12:55

I vinter får en av Uppsala kommuns fritidsgårdar ett lyft. Det är förstapriset i tävlingen "Fixa Fritidsgården" som arrangeras av Ikea Uppsala i samarbete med Vård och Bildning och Sandå.


Ämnen i artikeln:

ZelloutIKEA

En av Uppsalas fritidsgårdar kommer att inredas av Ikea. Det är priset i möbeljättens tävling "Fixa Fritidsgården". Bakom står IKEA Uppsala i samarbete med Vård och Bildning och Sandå.

– Ikea vill engagera sig mer och vara en större del av Uppsala. Vi vill skapa en bättre vardag för de många människorna som bor här och vi tycker det är extra kul att göra något för ungdomarna. Heminredning är det vi brinner för och att vi får inreda ett rum gör att tävlingen känns både angelägen och spännande, säger Laura Addison, varuhuschef på Ikea i Uppsala.

Uppsalabyrån Zellout står för idé och utförande. 20 fritidsgårdar har bjudits in till tävlingen. Varje fritidsgård lägger upp en bild på sitt rum på Facebook, tillsammans med en motivering om varför de vill få rummet fixat. Tävlingen pågår till och med 16 november.

– Det blir allt viktigare för globala och nationella företag att också vara närvarande lokalt. Det är så klart jättekul att få hjälpa Ikea Uppsala med detta, säger Tommy Lindgren, byråledare på Zellout och fortsätter:

– För att kunna göra detta fullt ut måste man förstå och känna den lokala marknaden och vi kan Uppsala utan och innan.

Vinnaren blir den fritidsgård som fått flest gilla-markeringar på Facebook under den tiden. Priset är att Ikea Uppsala och Sandå står för styling, möbler och inredning samt målning av väggar.

Kampanjen har redan fått stort genomslag. Under kampanjperioden har antalet personer som "gillar" Ikea Uppsalas sida ökat med 23,4 procent. Antalet personer som pratar om Ikea Uppsala har ökat med 170 procent och antalet besökare på Ikea Uppsalas sida på Facebook har ökat med ca 402 procent.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ZelloutIKEA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.