Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

IKEA gör emotionell kampanj med hund i huvudrollen

Publicerad: 16 September 2019, 08:51

Två bästa kompisar skiljs åt i IKEA Greklands nya reklamfilm.

IKEA Greklands nya känslosamma kampanj om en hund som tvingas skiljas från sin bästa vän väcker starka känslor hos publiken.


Ämnen i artikeln:

IKEAReklamOgilvy

I en ny emotionell reklamfilm från IKEA Grekland skildras på 90 sekunder historien om en hund som adopteras av en kärleksfull familj från ett hundhem, men som tvingas lämna sin bästa vän på kuppen.

Adweek skriver att kampanjen har fått ett varmt mottagande hos grekiska konsumenter.

– Från och med den första timmen efter kampanjens lansering i Grekland var det positiva mottagandet i sociala medier överväldigande. Folk skriver känslosamma kommentarer som är fyllda av kärlek och entusiasm, kommenterar Ogilvy Greece, som ligger bakom kampanjen.

Reklamfilmens soundtrack är “(Where Do I Begin?) Love Story”, som ursprungligen var soundtrack till den klassiska 70-talsfilmen "Love Story".

Kampanjen kommer gå under de följande månaderna och utvecklas med nya historier som utspelar sig i IKEA-hem.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

IKEAReklamOgilvy

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.