Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 September 2017, 11:40
I Sverige har IKEA och Åkestam Holst gjort autenticiteten till en hörnsten i sitt kommunikationskoncept. I Kanada satsar man också på att fånga verklighetstrogna bilder från människors liv i den nya kampanjen som lyfter mångfalden i landet.
Konceptet "The Beautiful Possibilities" är framtaget av Rethink Canada och hade premiär i måndags. Enligt Creativity Online är den 90 sekunder långa varumärkesfilmen en ny riktning för möbeljättens marknadsföring i landet.
Både sekvenserna i filmen och berättarrösten utgår från Louis Armstrongs ikoniska låt "What a Wonderful World" och visar ett mångkulturellt och tolerant samhälle: en flyktingfamilj, två unga kvinnor som ska gå till skolbalen tillsammans och en pojke som målar sina naglar med sin mamma.
"We can all have the beautiful kind of world we want. We can all have the beautiful kind of home we want," säger speakerrösten.
IKEA expanderar i Kanada och planerar att fördubbla antalet varuhus i landet under det kommande decenniet.