Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ikea kuppar fotbollslag

Publicerad: 4 september 2014, 10:02

Möbeljätten Ikea menar att badrummet och inte minst sovrummet är våra mest bortglömda rum. I en kampanj signerad Åkestam Holst har Ikea utfört fotbollskupp mot Västerviks flickor 02.


Ikea vill prova om man blir en lyckligare och bättre lagspelare om man får sova lite bättre.

Mitt under Winning Ground Fotbollsfestival i Linköping förvandlade Ikea-inredare ett klassrum till ett "paradisiskt sovrum" – Ikea hade lottat ut ett av 49 lag som deltog i turneringen som skulle få en upplevelse utöver det vanliga.

Ikea bytte ut luftmadrasser, sovsäckar och kommunala pappersservetter mot färgglada sängkläder.

De övriga lagen som övernattade på skolan gick inte lottlösa– utan fick varsin kudde med örngott från möbeljätten.

ARBETSGRUPP
Uppdragsgivare: Maria Granath, IKEA Sverige
Åkestam Holst: Creative Director: Andreas Ullenius, Art Directors: Petra Wiik och Lars Holthe,
Copywriters: Felicia Jensen och Hanna Björk, Projektledare: Henrik Adenskog, Kundansvarig: Kjell Månson, Planner: Jerker Winther, Produktionsledare: Anna Nolendorfs, Digital producent:
Sofia Swedenborg, Formgivning: Sara Bellafesta, Anna Forsberg och Olov Öqvist, Digital design: Pellen Wegler och Jens Sjöbergh.
KNOCK: Account Director Dev Malhotra, Creative: Staffan Gille, Production Manager: Hanna Fred Ekman, CAD: Johnny Nygård, Production Assistant: Mimmi Morén.

Filmproduktion: Regissör: Karin Fahlén, Producent: Gustav Garhammar, Produktionsledare: Claudia Balboa, Post Production: Chimney Pot.
Mediabyrå: MEC

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.