Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

IKEA och Åkestam tänjer på gränserna i köket

Publicerad: 27 maj 2013, 09:44

Den 3 juni ersätter IKEA ersätter sitt tidigare kökssystem FAKTUM med METOD. I samband med detta skjuter man ut en premiärkampanj signerad Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIKEA

I det nya kökssystemet fungerar alla enheter lite som byggklossar som
kan sättas samman till en större helhet. Det ger närmast gränslösa möjligheter att skapa personliga kök.

Oavsett storlek på plånbok, utrymme eller önskemål om stil och funktion
ska alla ha möjlighet att få ett kvalitetskök. Syftet är att METOD som består av designade, flexibla moduler ska kunna ge de möjligheterna.

Kampanjen från Åkestam Holst kommer främst att gå i tv tillsammans med banners och magasinannonsering. I reklamfilmen bjuds tittarna på en fartfylld resa genom olika människors kök, som alla är byggda för att passa just de som bor där. Det är bara fantasin som sätter gränserna för hur drömköket kan se ut.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIKEA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.