Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ikea planterar känslomässigt budskap i ny kampanj

Publicerad: 9 Maj 2018, 13:17

Foto: Youtube, Ikea UAE

Kedjan vill belysa vad som händer med en växt när den utsätts för negativa respektive positiva kommentarer.


Ämnen i artikeln:

AdweekReklamKampanjIkea

I samarbete med byrån Memac Ogilvy Dubai har Ikea i Förenade Arabemiraten tagit fram en kampanjfilm som ska visa hur växter reagerar på olika kommentarer. I filmen placerar de två plantor bredvid varandra, där den ena plantan får utstå verbal mobbing och den andra uppmuntras.

Plantan som utsattes för mobbing fick höra kommentarer som: "Du är inte ens grön" och "du ser rutten ut". 30 dagar efter planterna ställts upp kan man se att växten som utsatts för taskiga kommentarer har vissnat och den uppmuntrade växer som aldrig förr.

Adweek uppger dock att flera personer är skeptiska till om experimentet verkligen skildrar sanningen. En arbetare på Memac Ogilvy Dubai som Adweek varit i kontakt med hävdar dock att experimentet gått rätt till.

Kampanjfilmen kan ses här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

AdweekReklamKampanjIkea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.