Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Ikea skildrar den uppkopplade vardagen

Publicerad: 21 Augusti 2018, 08:39

Foto: Skärmdump/Youtube

Nu släpps en ny reklamfilm inom konceptet "Där livet händer". I filmen spenderar en pappa tid med sin son, men mobilen är ständigt närvarande.


Ämnen i artikeln:

NoaÅkestam HolstIKEAReklamKampanjCarat

Ikea fortsätter att skildra vardagslivets olika situationer och historier i reklamkonceptet "Där livet händer". I den nya reklamfilmen skildras en pappa som hittar på grejer med sin son, men som ständigt glömmer att lägga ned telefonen.

– Livet och vardagen innehåller många bestyr och måsten, framförallt nu efter semestern. Reklamfilmen om pappan och sonen uppmärksammar en situation som många av oss kan identifiera sig med; att vara närvarande, men ändå inte. Med den här berättelsen vill vi inspirera folk att stanna upp för en stunds reflektion i vardagen., säger Maria Granath, ansvarig för extern kommunikation på Ikea Sverige, i en kommentar.

Filmen kommer visas i tv, online och på SFs biografer över hela landet och är som tidigare produktioner regisserad av Martin Werner på Bacon.

Reklambyrå
Åkestam Holst/NoA
Mediebyrå
Carat

Kampanjfilm hittar du här:

Alex Hartelius


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.