Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ikea vill beröra sina brittiska kunder i ny reklamfilm

Publicerad: 25 April 2016, 11:40

Genom att resa bakåt i tiden och visa de stora och små stunderna i livet hoppas Ikea på att beröra deras kunder i Storbritannien. Samtidigt vill möbeljätten förmedla budskapet om ett härligt, vardagligt liv.


Ämnen i artikeln:

Mother LondonStorbritannienIkea

Ikea har en ny reklam som rullar i Storbritannien med namnet "Wonderful Life". I den 90 sekunder långa filmen får man ta del av både stora och små stunder i livet, men budskapet är detsamma: det är de små sakerna i livet som räknas. Om du vinner finalen i Wimbledon eller en omgång badminton hemma på bakgården spelar däremot mindre roll.

I reklamklippet, som tagits fram av byrån Mother London, får vi resa bakåt i tiden. Med filmen vill de beröra tittaren och förmedla Ikeas budskap som lyder "The wonderful everyday", säger Tim McNaughton på Mother London till Adweek.

Tycker du man lyckas beröra med den kärleksfulla musiken och den harmoniska tillvaron? Här kan du se klippet:

Louise Lindberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.