Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ikea vill locka barnen till köket

Publicerad: 20 oktober 2015, 10:38

Ur Ikeas nya film "Laga mat med föräldrarna".

Foto: Ikea

I sin nya kampanj tipsar möbeljätten Ikea om hur föräldrarna ska göra det roligt för de små att vara med i köket.


Ämnen i artikeln:

IKEAKampanjReklamfilm

Det är inte ovanligt att du som förälder utbrister ”Rör inte, den är varm!” och ”Följ receptet!” till ditt barn när ni ska laga mat tillsammans i köket. Ikea vill nu visa att köket ska vara en plats att umgås och där barnen inte ska vara rädda för skäl.

Därför skapar de kampanjen ”Laga mat med föräldrarna” som listar fem regler som gör det roligt att laga mat och som lockar barnen till köket. Allt visas nu i en global kampanjfilm där ett barn berättar om vad som gäller.

Tipsen som ges är bland annat: stressa mig inte, bli inte arg om jag misslyckas och rätta mig inte hela tiden.

Acne och Redloop står för produktionen, som tagits fram av Ikeas egna byrå Ikea Creative Hub.

Creddlista:
Project: Cooking with parents
Client: IKEA
Brief: To highlight everyday life in and around the kitchen
Creative agency: IKEA Creative Hub
Production: Acne, Redloop
Directors: Rene Villar-Rios, Daniel Skoglund
Distribution: Be On

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

IKEAKampanjReklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.