Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

IKEA visar att återvinning kan vara jobbigt – men lönar sig

Publicerad: 8 Oktober 2019, 09:56

I senaste filmen från Åkestam Holst visar IKEA hur tufft det kan vara att bidra till kretsloppet, samtidigt som möbeljätten använder det återvunna materialet för att tillverka produkter.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIKEAReklam

Det är inte alltid enkelt att vara en klimatsmart medborgare och återvinner flaskor, plastbyttor, burkar och kartonger i hemmamiljön. I den senaste reklamfilmen under konceptet "Där livet händer" vill IKEA visa hur man underlättar för kunderna att bli en del av det kretsloppet genom att lyfta fram att flera av deras produkter är framtagna av bland annat återvunnen plast, papper och glas. I filmen illustreras detta med kökserien Kungsbacka som bland annat är tillverkad samt glasburken Korken glasburk där återvunnet glas är basen.


– På IKEA har vi som mål att bara tillverka produkter av återvunna eller förnybara material senaste år 2030. Därför försöker vi alltid hitta nya smarta sätt att ta vara på material som annars gått till spillo. Mycket jobb återstår, men om vi alla hjälps åt kan vi bidra till en mer hållbar framtid, säger Helena Rosenqvist Hallin, projektledare för extern kommunikation på IKEA Sverige i en kommentar.

Filmen kommer att visas i TV, online och på SFs biografer över hela landet. Liksom tidigare produktioner står Martin Werner på Bacon för regi.

Reklambyrå: Åkestam Holst NoA

Mediebyrå: Carat

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstIKEAReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.