Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ikeas nya reklamfilm anses obehaglig

Publicerad: 9 juli 2013, 11:25

Skärmdump från Ikeas nya brittiska reklamfilm

Efter trädgårdstomtemassakern fortsätter den brittiska reklambyrån Mother att väcka uppmärksamhet med sina Ikea-filmer.


Ämnen i artikeln:

MotherIKEA

Förra filmen Mother gjorde för Ikea i Storbritannien möttes av högljudda protester från trädgårdstomte-älskarna.

Den här gången är det oklart vilka som kommer att protestera, men filmen har i olika sociala medier utnämnts till årets läskigaste.

Filmen, som heter One Room Paradise, är del av brittiska Ikeas kampanj "Gör små utrymmen stora" och kommer också att innehålla en serie dockmöbler av varuhusets mest kända produkter.

Kampanjen är framtagen av byrån Mother och är inspirerad av en undersökning som visar att en dryg tredjedel av britterna upplever att de bor på mindre yta nu än när de växte upp.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

MotherIKEA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.