Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ikeas varumärke värt 75 miljarder

Publicerad: 9 augusti 2012, 05:51

Ikeas varumärke värderas till 75 miljarder.
Det visar en internaffär inom Ikea, uppger Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

IKEA

Det är stiftelsen Interogo som sålt varumärket till Inter Ikea. Priset på namnet värderades till 75  miljarder kronor.

- Det är förstås väldigt mycket pengar och en bekräftelse på vilken stor betydelse varumärket Ikea har fått, säger Hans Gydell, koncernchef för Inter Ikea Holding, till Dagens Industri.

Ikea grundades 1943 och bytte nyligen reklambyrå från Forsman & Bodenfors till Åkestam Holst.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

IKEA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.