Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Impact byter reklambyrå

Publicerad: 22 November 2011, 12:03

Alexander Lydecker, försälningsansvarig på Impact.

Foto: Jonas Eltes.

Aftonbladets, Expressens, GT:s och Kvällspostens gemensamma annonssamarbete Kvällspressen Impact byter reklambyrå - från Abby norm till Svensson.


Ämnen i artikeln:

ImpactSvenssonAlexander Lydecker

Enligt Alexander Lydecker, försäljningsansvarig på Impact, har det viktigaste i valet av ny byrå varit att hitta en aktör med mycket goda affärs- och branschkunskaper.

– Svensson har en gedigen förståelse för vår affär, mycket tack vare deras planner Anna Hjalmarson. Vi har gemensamt utvecklat en strategi för vår framtida kommunikation samt hur den taktiska implementeringen ska se ut.

Lydecker säger att Kvällspressen Impact har fler rekryteringar planerade och att mycket är på gång.

Anna Hjalmarsson är positiv till samarbetet.

– Vi är ju så klart jätteglada för att Kvällspressen Impact kommer hit till oss. Listan med saker som ska göras är lång och vi sätter nu full fart.

Abby Norm fick uppdraget i april, efter en längre tids pitch. Men byrån har nu alltså sparkats ut.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.