Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

IMSG köper upp One Media

Publicerad: 17 Januari 2008, 08:19

IMSG koncernen, International Marketing & Sales Group, har köpt upp direktmarknadsföringsbolaget One Media till en kostnad av 128 miljoner kronor. Målet – att bli ledande på dm i Norden.


Styrelsen i ONE Media har rekommenderar aktieägarna att acceptera erbjudandet och skulle affären gå igenom skapas en mycket stark aktör på den nordiska arenan. IMSG, som idag erbjuder tjänster inom marknadsföring och försäljning i ibland annat Ryssland, Turkiet och Indien, får då verksamhet i 14 länder.

För One, som har samarbetat med IMSG sedan 2006, skulle uppköpet innebära att de får en starkare position i Norden och att de får möjlighet att växa även på andra marknader.

– Många globala kunder söker samarbetspartner med helhetserbjudanden och täckning på stora marknader. Tillsammans bildar vi ett betydande kommunikationsföretag som ger oss goda förutsättningar att möta en växande efterfrågan, fortsätta vår starka tillväxt och skapa betydande värden för såväl kunder som aktieägare, säger Johanna Fagrell Köhler, vd och koncernchef på One Media, i ett pressmeddelande.

One Media jobbar idag med bland annat Bonniers, Cederroths, Masterfoods, Aftonbladet, Ericsson och Com Hem.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.