Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Indiska lyfter fram sina kvinnliga ledare

Publicerad: 1 mars 2019, 09:52

I samband med Internationella kvinnodagen vill Indiska i kampanjen "I am Indiska" uppmärksamma kvinnliga ledare inom den egna organisationen.


Ämnen i artikeln:

IndiskaReklam

Indiska grundades 1901 av den kvinnliga pionjären Mathilda Hamilton. I den kampanj som Indiska lanserar inför Internationella kvinnodagen den 8:e mars lyfter modevarumärken fram sju av de kvinnliga ledare företaget idag har inom den egna organisationen.

I kampanjen får de lyfta fram varsitt ledord som speglar dem själva, deras ledarskap och Indiska som företag.

– Jag tycker vi har lyckats attrahera fantastiskt duktiga ledare på Indiska, såväl kvinnliga som manliga. Internationella kvinnodagen känns dock som ett ypperligt tillfälle att uppmärksamma våra kvinnliga ledare lite extra och visa på starka förebilder. Med den här kampanjen vill vi belysa att det finns kvinnliga ledare på alla nivåer som på olika sätt inspirerar sin omvärld, säger vd Karin Lindahl i ett pressmeddelande.

Kampanjen "I am Indiska" pågår mellan 1-10 mars och kommer synas i Indiskas butiker, på hemsidan samt i digital och tryckt media.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

IndiskaReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.