Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Influencernätverk lanserar nytt verktyg för att matcha samarbeten

Publicerad: 29 augusti 2022, 12:11

Influencernätverket We are era lanserar ett nytt verktyg som bättre ska matcha företag och influencer: ”Vi bygger en effektiv validering på gemensamma värdesystem”


Ämnen i artikeln:

InfluencernätverkTherese LindgrenAffärsutvecklingNyheter

Med ett nytt verktyg ska influencernätverket istället matcha bolag och influencers med värderingsdrivna data för att ge en mer träffsäker matchning mellan mellan annonsör och influencer. Deras nya verktyg, ”Influencer Validation Tool”, ska bidra med ett lager av information utöver till exempel demografi och räckvidd. 

– Under året har vi investerat och satsat stort på data- och techlösningar. Resultatet är lanseringen av vår Social Intelligence Hub, framtagen med våra ägare RTL Group och som sträcker sig över hela Europa. Med tjänsten kan vi erbjuda smartare och ännu mer insiktsfulla Influencer Marketing-köp till våra annonsörer, baserat på enorma mängder data vi nu har tillgång till. Vi ser det som ett nästa steg inom influencer marketing, säger Marcus Klamming, vd på We Are Era i Norden.

LÄS OCKSÅ: Tareq Taylor går till influencernätverket We are era 

Han menar de traditionella sätten som används för att identifiera målgrupper har begränsningar. En effektiv validering bygger istället på gemensamma värdesystem och attityder snarare än vart de bor, vilket kön de har eller hur gamla de är.

– Med vår nya hub, som täcker alla sociala medier och nätverk, skapar vi tillsammans med våra annonsörer grunden för en viktig, djupgående förståelse för målgrupper och omvandlar insikter till relevans, säger han.

Enligt We are era användes verktyget i en pågående kampanj av Bookbeat där de samarbetar med influencern Therése Lindgren.

LÄS OCKSÅ: Swish lanserar verktyg för influencer-marketing betalningar

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.