Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Influencerplattform tar in 12 Mkr

Publicerad: 19 Oktober 2016, 08:26

APPRL, vars plattform kopplar ihop influencers och premiummedier med e-handlare inom mode, inredning och andra livsstilssegment tar in 12 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

E-handelInfluencerInfluencer marketing

Rundan leddes av Spintop Ventures och övertecknades till 20 procent. De nya pengarna ska gå till fortsatt produktutveckling och expansion till nya marknader. Bolaget uppger själva att de har en tillväxt på 25 procent varje månad.

APPRL jobbar med de flesta av Sveriges mediehus och håller på och rullas ut på alla de stora livsstilsmagasinens digitala närvaro. Bonnier (Damernas Värld, Veckorevyn, Sköna Hem, Mama, Hembakat, Topphälsa m.fl.), Aller Media (Elle, Café, Elle Decoration m.fl.) Metro Mode, Frida Förlag.

De arbetar med influencers som Isabella Löwengrip, Sofi Fahrman och Carolines Mode som använder plattformen för att löpande skapa “shoppable content” till sina följare

Grundarna Martin Landén och Gustav Gisseldahl har en bakgrund på DDB Stockholm respektive TV4.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.