Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Influencers får egen branschorganisation

Publicerad: 1 November 2016, 11:58

Efter att de senaste två åren byggt upp ett yrkesnätverk med över 1200 influencers skrotas Better Bloggers för att i stället bli Influencers of Sweden - en branschorganisationen för social media influencers.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingInfluencer

I styrelsen syns, förutom Better Bloggers vd och grundare Linda Hörnfeldt,två veteraner på området - Sara Rönne och Clara Lidström.

Influencer marketing är ett buzzword inom det digitala medielandskapet. Många nya aktörer har dykt upp på området de senaste åren och behovet av stöd för kreatörerna har ökat.

För två år sedan startades Better Bloggers som en reaktion på detta. Nu läggs det första projektet ned för att i stället bli sbranschorganisationen  Influencers of Sweden.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.