Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Inga fler grisfester

Publicerad: 4 september 2008, 14:30

Ving släpper en ny reklamfilm som ska locka fler och nya resenärer till Kanarieöarna. Målet – att städa bort den gamla stämpeln på ögruppen.


För några veckor sedan inledde Ving höstens stora reklamsatsning med en kampanj för deras nya Sunprime-koncept som vänder sig till vuxna resenärer utan barn. Kampanjen bestod av annonser i bland annat populärpress.

Nu kommer nästa steg. Denna gång handlar kampanjen specifikt om Kanarieöarna.
– Vi vill visa att det numera finns ett nytt Kanarieöarna, långt från grisfester och svenska köttbullar. Idag finns både designhotell och bra restauranger. Och det bara fem timmar från Sverige, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving.

Reklamfilmen kommer att synas på TV4 och Kanal 5 under hösten. Detta backas upp av annonser i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Göteborgs- Posten och Sydsvenskan, webb samt banners på bland annat Aftonbladet.se och MSN.

Kampanjen är framtagen av researrangörens reklambyrå Forsman & Bodenfors. En del av kampanjmaterialet har återanvänts från förra höstens kampanj.

Kampanjen är fotograferad av Åke E:son Lindman.

Ving

Byrå: Forsman & Bodenfors
Arbetsgrupp: Greger Andersson projektledare, Erica Berghagen produktionsledare, Jonas Enghage copy, Karin Jacobsson ad, Karin Nolmark formgivare, Lars Jansson, formgivare, Lars Jansson webdirector, Sophia Lindholm byråproducent webb, Tobias Nordström planner

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.