Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 april 2009, 12:23
Det var mobiltelefonkedjan The Phone House som betalade för uppslaget med fejkintervjun i tidningen Red Pages. Men de vill inte kommentera det inträffade.
Jonny Malmlöf är pr-ansvarig på The Phone House
Resume.se har tidigare skrivit om det senaste numret av gratistidningen Red Pages. Där har tidningen köpt två bilder från en bildbyrå och sedan fejkat en intervju som passade annonsören The Phone House.
Journalisten Gabriel Arthur som utan vetskap dök upp på bilderna i intervjun kommenterade tilltaget med ”djävla blufftidning”.
Jonny Malmlöf är pr-ansvarig på The Phone House.
– Vi har inga kommentarer till annonsen i Red Pages.
Vad var det ni köpte egentligen?
– Vi har köpt en annons på tidningen och sedan står det att sidan är presenterad av The Phone House.
Vad tycker ni om att ert varumärke förekommer i samband med en fejkad intervju?
– Det har vi inga kommentarer till. Vi har köpt en annons.
Kan ni tänka er att annonsera i Red Pages igen?
– Det kan jag inte svara på just nu. Men vi har inte gjort några förändringar i vår medieplan.
Tobias Rydergren