onsdag22 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Inga kreativa begränsningar

Publicerad: 31 maj 2012, 08:02

Ett av de nominerade bidragen i flippade reklamtävlingen The Chip Shop Awards.

Foto: Pressbild.

Vinnarna i den internationella reklamtävlingen The Chip Shop Awards utses på onsdag i nästa vecka. De nominerade bidragen rör alltifrån ett Hello Kitty-upplägg som säger Goodbye Kitty och gör reklam för Pet Funeral Services till ett sjunkande Costa Concordia för Costa Concordia Family Diving Holidays.

Ämnen i artikeln:

Adweek

KB

Karl-Johan Byttner


The Chip Shop Awards har tio år på nacken och erbjudit några av de  allra smartaste, roligaste och värsta kampanjer som någonsin har gjorts,  enligt arrangörerna själva.

Förklaringen är att tävlingen bygger på att det inte ska finnas  några kreativa begränsningar och heller inga regler i någon form.  Kategorierna rör Best Use of Shocking Copy, Best Politically Incorrect  och Best Use of Bad Taste.

Årets nomineringar rör bland annat två dykare i förgrunden och ett  sjunkande Costa Concordia i bakgrunden. Annonsen är tänkt för Costa  Concordia Family Diving Holidays.

Ett annat bidrag som sticker ut visar en Hello Kitty med kryssade  ögon och texten Goodbye Kitty. Annonsen är för Pet Funeral  Services.

Ett ytterligare nominerat bidrag rör en klassisk arkivbild på Hitler  och texten Everything is funnier with a frisbee för Danish Frisbee  Sports Union.

Ett bidrag som som är långitfrån PC är för produkten Flash. Miljön är ett badrum och budskapet lyder We do anal.

Samtliga nominerade bidrag finns här.

Adweek konstaterar att årets nominerade bidrag kanske inte är riktigt  lika flippade som förra årets vinnare där bidragen kring Michael J Fox och Piers Morgan/Justin Bieber sticker ut extra mycket. Se dessa bidrag här.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev