Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Inga planer på att minska Facebook-annonseringen

Publicerad: 18 maj 2012, 06:28

Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Group Sverige.

Foto: Pressbild.

I dag har Facebook börspremiär. Tidigare i veckan skrev Wall Street Journal att GM ska sluta köpa reklamplats på det sociala nätverket. Men inga svenska företag ser hittills ut att följa GM:s exempel.


Ämnen i artikeln:

FacebookMark Zuckerberg

GM har lagt motsvarande 70 miljoner kronor årligen på Facebook-annonser, men anser nu att det inte varit värt pengarna.

Biljätten slutar därmed köpa reklamplats på Facebook. Nyheten har blivit stor i samband med Facebooks börsintroducering. Men här i Sverige har hittills inga företag hakat på GM.

– Vi har inga planer på att minska vår annonsering. Vi anser att vi får valuta för pengarna och får stadigt nya fans på Facebook, säger Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Group Sverige till DI.

Jessica Wallin, kommunikationsansvarig på Elgiganten, är inne på samma spår, skriver DI.

– Vi har inte gått ut med några produkterbjudanden eller kampanjer på Facebook som GM verkar ha gjort. Vår närvaro bygger handlar om att bygga en långsiktig relation med våra kunder, på deras villkor i en kanal där vi vet att de finns, säger hon till DI.

Det gäller även hos Sveriges största reklamköpare ICA, skriver DI.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

FacebookMark Zuckerberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.