Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Inga svenska nomineringar i Creative Effectiveness

Publicerad: 16 juni 2013, 13:10

Sverige blev utan nomineringar i Creative Effectiveness-kategorin där i stället USA dominerar.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Creative Effectiveness premierar kreativ reklam som haft en mätbar säljeffekt. DDB Stockholm, Prime och Volontaire hade skickat in bidrag till kategorin i år.

Eftersom Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm, hemlighåller vilka bidrag som skickats in är det inte känt vilka kampanjer som de svenska byråerna ville tävla med i Creative Effectiveness.

Totalt har kategorin 12 nomineringar. USA har bäst vinstchanser – fyra av nomineringarna innehas av amerikanska byråer: Grey för Canon EOS DSLR Cameras, Droga5 för Prudential, Digitas/Crispin Porter + Bogusky för American Express, Small Business Saturday, och Johannes Leonardo för Google Display Logo.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.