Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 augusti 2016, 11:32
Förvirrat i Volvos nya film.
När Volvo rullar ut kampanjen för nya XC90 i USA är det inte Zlatans story som är i fokus – utan en minst sagt kryptisk sådan.
I juni släpptes den 2:46 minuter långa filmen "Wedding", vars handling är något oklar. Öppningsscenen är inspelad i en mörk restaurang någonstans i USA, vilken följs av en författare, ett träd som sätts i lågor mitt ute i öknen och en ensam tjur.
Den osammanhängande handlingen ledde till att frustrerande tittare vädrat funderingar och spekulationer i sociala medier, under hashtaggen #volvowedding.
När det nu är dags för uppföljaren, den tre minuter långa "Song of the Open Road", visar den sig vara om än mer kryptisk än föregångaren.
– Vi kallar det icke-linjär storytelling. Vi skrev som galningar, kom på hela bakgrundshistorien, spelade in och visade världen resultatet. Vår intention är inte att ni ska se det som en linjär historia, säger Greys executive chef Matt O'Rourke till Adweek.
Enligt tidningen är de flesta kommentarerna i sociala medier delade i två läger. Ingen förstår filmerna, men vissa älskar att de inte förstår dem, medan andra hatar det.
– Målet är att skapa snack. När människor vädrar sina åsikter, tycker jag att vi har gjort ett bra jobb, säger Matt O'Rourke.
Filmerna har skapats av Grey New York.
Blir du också förvirrad? Kolla här: