Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Ingen pr-bluff – Lidl:s kampanj är ett kul grepp”

Publicerad: 30 september 2013, 07:27

Resumés bloggare Fredrik Hillerborg tycker inte att man ska se Lidl:s kampanj med ”lyxkrogen” Dill som en pr-bluff.


Ämnen i artikeln:

LidlDillIngoIngoPaul Ronge

Att ”pop up”-restaurangen Dill med stjärnkocken Michael Wignall serverat mat med råvaror från Lidl, utan gästernas vetskap, tycker inte Fredrik Hillerborg, kommunikationsstrateg och Resumé-bloggare, är något problem. Tvärtom hyllar han konceptet.

Hillerborg förstår inte vad det är som anses vara en bluff med kampanjen. Det hade varit en sak om gästerna varit och ätit på restaurangen och sedan ansett att maten var dålig, anser han.

”Eller är bluffen att folk blir  besvikna när Lidl säljer god mat?”, skriver Fredrik Hillerborg och fortsätter:

”Kul grepp och att man lyfter fram sin poäng på ett kreativt sätt. Sen är  det nog snarare regel än undantag att restauranger i allmänhet köper in  billiga råvaror – men långt ifrån alla som tar 495 kronor för  en nio-rätters avsmakningsmeny”, skriver Fredrik Hillerborg i sin blogg.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

LidlDillIngoIngoPaul Ronge

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.